Chia pudink: Lahodná pochoutka, kterou připravíte za pár minut

Chia pudink: Lahodná pochoutka, kterou připravíte za pár minut
sdílet:
Chia semínka, mléko a ovoce. Tři komponenty, ze kterých vytvoříte jednoduchý, a přitom chutný dezert nebo snídani. V ideálním případě si chia pudink připravte už večer a ráno ho pouze vyndejte z lednice a servírujte.

O chia semínkách se hovoří jako o pokladu Aztéků nebo superpotravině 21. století. Není divu, vždyť jsou nabitá živinami a prospěšnými látkami. Jejich předností je také vysoký obsah omega-3 mastných kyselin, které pozitivně ovlivňují činnost srdce a mozku. Zároveň se chia semínka pyšní vysokým obsahem vlákniny, bílkovin a antioxidantů. V neposlední řadě mohou zmírnit chronický zánět, což potvrdila studie, ve které chia semínka snížila hladinu zánětlivých látek v krvi. Pokud tedy hledáte potravinu, jejíž výživové hodnoty jsou plné superlativ, pak už nehledejte! Stačí, když si do své spíže pořídíte dózu plnou chia semínek. 

Správné dávkování je základ

I když jsou chia semínka zdraví prospěšná, rozhodně se vyplatí, když to s dávkováním nebudete přehánět. Zdravý člověk by měl v ideálním případě zkonzumovat dvě polévkové lžíce chia semínek denně. Pokud ale bojujete s vysokým krevním tlakem nebo cukrovkou, pak se chia semínkům raději vyhněte. Dobrou zprávou je, že chia semínka jsou vhodná i pro lidi s bezlepkovou dietou. 

Jak chia semínka zpracovat?

Výživově bohatá, chuťově neutrální. Tak bychom jednoduše popsali chia semínka. Nebojte se tedy semínka použít do jakéhokoliv pokrmu, který chcete obohatit o zdraví prospěšné látky. Chia semínka se perfektně hodí například do salátů, jogurtů, ovesných kaší, dezertů nebo z nich můžete vytvořit již zmiňovaný chia pudink. 

Malinové chia řezy

Malinové chia řezy

Více

Příprava chia pudinku

Chia pudink je sladký dezert, který si bez problému můžete dopřát i ke snídani. Jeho největší výhodou je samotná příprava. Věřte, nebo ne, pudink připravíte do pěti minut. Následně už necháte kouzlit čas, který z chia pudinku vytvoří geniální pokrm. 

Na základní recept budete potřebovat 50 g chia semínek, jednu sklenici mléka (vhodné je např. mléko kokosové) a ovoce. Do uzavíratelné skleničky nejprve nasypte chia semínka, která následně zalijte zhruba jedním hrnkem kokosového mléka. Případně můžete použít mandlové nebo sójové mléko. Skleničku uzavřete, promíchejte a vložte na noc do lednice. Následující den na vás z lednice vykoukne hotový chia pudink, který můžete dozdobit sezónním ovocem a ochutit medem nebo oblíbeným sirupem. Kromě základního receptu můžete vyzkoušet třeba i kokosový chia pudink s čokoládou a jahodami či chia pudink s čokoládou

 

Obchod Apetit