0

Přihlášení do mého Apetitu


Přihlášení


Nová registrace Zapomenuté heslo

Chia pudink: Lahodná pochoutka za pár minut

Chia pudink
ZDROJ: Brenda Godinez/Unsplash
sdílet:

Chia semínka, mléko a ovoce. Tři komponenty, ze kterých vytvoříte jednoduchý, a přitom chutný dezert nebo snídani. V ideálním případě si chia pudink připravte už večer a ráno ho pouze vyndejte z lednice a servírujte. 

O chia semínkách se hovoří jako o pokladu Aztéků nebo superpotravině 21. století. Není divu, vždyť jsou nabitá živinami a prospěšnými látkami.

  • Jejich předností je také vysoký obsah omega-3 mastných kyselin, které pozitivně ovlivňují činnost srdce a mozku.
  • Zároveň se chia semínka pyšní vysokým obsahem vlákniny, bílkovin a antioxidantů.

Jak chia semínka zpracovat?

Výživově bohatá, chuťově neutrální. Tak bychom jednoduše popsali chia semínka. Nebojte se semínka použít do jakéhokoliv pokrmu, který chcete obohatit o zdraví prospěšné látky a dodat mu zajímavou konzistenci.

  • Po kontaktu s tekutinou totiž kolem sebe semínka vytvářejí rosolovitý obal, díky kterému směs zhoustne.
  • Chia semínka se perfektně hodí například do salátů, jogurtů, ovesných kaší, dezertů nebo z nich můžete vytvořit skvělý chia pudink. 

Příprava chia pudinku

Chia pudink je sladký dezert, který si bez problému můžete dopřát i ke snídani. Jeho největší výhodou je rychlá a snadná příprava. Věřte, nebo ne, pudink připravíte do pěti minut. Pak už necháte pracovat čas, který z chia pudinku vytvoří geniální pokrm. 

  1. Na základní recept budete potřebovat 50 g chia semínek, jednu sklenici mléka (vhodné je např. mléko kokosové) a ovoce.
  2. Do uzavíratelné skleničky nejprve nasypte chia semínka, která následně zalijte zhruba jedním hrnkem kokosového mléka. Případně můžete použít mandlové nebo sójové mléko.
  3. Skleničku uzavřete, promíchejte a vložte na noc do lednice.

Následující den na vás z lednice vykoukne hotový chia pudink, který můžete dozdobit sezónním ovocem a ochutit medem nebo oblíbeným sirupem. Kromě základního receptu můžete vyzkoušet třeba i kokosový chia pudink s čokoládou a jahodami či chia pudink s čokoládou

Správné dávkování je základ

I když jsou chia semínka zdraví prospěšná, rozhodně se vyplatí, když to s dávkováním nebudete přehánět.

  • Zdravý člověk by měl v ideálním případě zkonzumovat dvě polévkové lžíce chia semínek denně.
  • Pokud bojujete s vysokým krevním tlakem nebo cukrovkou, pak se chia semínkům raději vyhněte.

Související články

Autor: Alžběta Rybářová

Apetit magazín

STORY
Jak udržet jídlo (i kuchyni) v suchu a čistu?

Jak udržet jídlo (i kuchyni) v suchu a čistu?

Kuchyně je srdcem domácnosti. Nejenže v ní vznikají veškeré dobroty pro vaše nejmilejší, ale také v ní trávíte poměrně dost času. Aby byl efektivní a veškerá příprava jídla šla doslova od ruky, je potřeba mít ty správné kousky. ...
Podzimní ovoce v neodolatelných dezertech
  • Suroviny

Podzimní ovoce v neodolatelných dezertech

Příroda se pomalu zbarvuje podzimními barvami a nám hraje v hlavě píseň ,švestky se modrají, jablka sládnou’. Přichází ideální čas k pečení dezertů se sladkými dary podzimu. Vyzkoušejte vláčný švestkový koláč, pošírované hrušky, horký...

Obchod Apetit