Zelené smoothie: kombinace ovoce a zeleniny, které vám zachutnají

Zelené smoothie
ZDROJ: Giorgi Iremadze/Unsplash
sdílet:
Zelená barva nápoje leckoho odradí. Přitom zelené smoothie v sobě skrývá nejen řadu zdraví prospěšných látek, ale také sladké ovoce. Poradíme vám, jaké druhy zeleniny a ovoce k sobě chuťově pasují i jak si připravit během chvilky pořádnou porci zelených vitaminů.

3 tipy, jak připravit dokonalé zelené smoothie

1 Mixujte postupně

Aby vás během popíjení nevyrušil nerozmixovaný kousek listové zeleniny, je dobré ji do mixéru spolu s vodou či tekutinou přidat jako první. Až vznikne hladká zelená kaše, přidejte zbývající ovoce a vše znovu rozmixujte.

2 Místo ledu mražené ovoce

Máte rádi ledové smoothie, které skvěle osvěží? Namísto ledu, můžete použít předem zamrazené oblíbené ovoce. K zamrazení se hodí jahody, rybíz, borůvky, nebo maliny i nakrájené banány. Zamrazit a následně použít můžete i listovou zeleninu, která má jinak tendenci rychle vadnout.

3 Cukru nahraďte ovocem

Pokud chcete nápoj přisladit, přidejte do mixéru banán, datle či fíky. Sladit můžete také javorovým, datlovým nebo agávovým sirupem či stévií. Dbejte však na to, abyste ze sklenky původně zamýšleného vitamínového nápoje nevytvořili plnohodnotný dezert plný cukru.

Zelené kombinace, které vás nezklamou

Avokádo

S avokádem se smoothie krásně zazelená. Tento bohatý zdroj minerálů, vitaminů a prospěšných tuků neobsahuje mnoho cukru, přesto nápoj zjemní a dodá mu krémovou texturu. Tučné avokádo navíc zasytí, takže nebudete mít za pár minut hlad. Do těla vpravíte také vlákninu, draslík, vitaminy skupiny B, kyselinu listovou i hořčík.

Avokádo můžete vychutnat s mlékem či jeho rostlinnou alternativou, limetkou, hrstí polníčku, bazalky a lžičkou tekutého medu. Ještě více prospěšných látek však získáte, přimícháte-li k avokádu čerstvý špenát, kiwi, ananas, limetkovou šťávu a pro zabarvení lžičku japonského zeleného čaje matcha. Získáte smoothie plné chuti, které vás osvěží a nakopne váš den.

Zelená jablka

Golden Delicious, Granny Smith nebo tzv. letňáče. Zelená jablka jsou povětšinou nasládlá s dozvukem kyselinky. Jablka mají málo kalorií, doplní zásoby vitaminu C a jejich vysoký obsah vody spolu s vlákninou napomůžou správnému trávení. Skvěle se tak hodí i do smoothie se zeleninou. Nebojte se rozmixovat je se salátovou okurkou, mátou i kapustou. Dobře si rozumí také s řapíkatým celerem, citronem a mrkví.

Jablečné smoothie se zeleninou

Jablečné smoothie se zeleninou

Více

Listová zelenina

Přestože listová zelenina nabízí množství vitaminů, minerálů, chlorofylu, vlákniny a prospěšných enzymů, bývá ve smoothies opomíjenou surovinou. Využijte jejích předností a přidejte ji do zeleného smoothie. Ke směsi banánu, manga a jablka se skvěle hodí čerstvý špenát, výraznější rukola, listy mangoldu, oříškový polníček nebo kadeřávek. Opláchnutou listovou zeleninu, která vám zbude, můžete dát do sáčku a zamrazit. Příště vašemu nápoji dodá osvěžující ledový prvek.

Zdravé a chutné alternativy špenátu

Zdravé a chutné alternativy špenátu

Více

Porci špenátu hravě doplníte také použitím špenátového prachu, který se v nápoji rozpustí, a přesto mu dodá porci zdraví prospěšných látek.

Nebojte se kombinovat

Vyzkoušejte některé osvědčené kombinace. Poradíme vám několik variací zeleného smoothie, které se chuťově doplňují.

  • banán, špenát, ananas, mango, voda/rostlinné "nemléko"
  • zelené jablko, salátová okurka, máta, listy kapusty
  • banán, skořice, lněné semínko, kadeřávek
  • brokolice, špenát, řapíkatý celer, banán, rostlinné mléko, sušený kokos
  • avokádo, špenát, ananas, kadeřávek, salátová okurka, kokosová voda
  • mražené jahody, špenát, avokádo, bílý jogurt, pomerančová šťáva/voda

Na zelené barvě i chuti přidají čerstvé bylinky, nebojte se přidat mátu, bazalku či petrželku.

Jaká je vaše oblíbená zelená kombinace? Inspirujte nás v komentářích pod článkem.

Autor: Hana Kovaříková

Obchod Apetit