Přihlášení do mého Apetitu


Přihlášení


Nová registrace Zapomenuté heslo

Připravte si víkendovou snídani v mexickém stylu podle Jessicy Alby, které doma nesmí chybět několik pálivých omáček

Jessica Alba
ZDROJ: Getty Images & Apeit
sdílet:

Jessica Alba je vášnivou milovnicí zdravého životního stylu. Ráda cvičí a snaží se stravovat vyváženě, ale žádné extrémně diety nedrží. A stejně jako Courteney Cox nebo Jennifer Garner sdílí s fanoušky na Instagramu své oblíbené recepty – její snídaňové tacos vyvolalo velké nadšení, proto vám dnes prozradíme, jak na něj.

Snídaňové tacos s vejci a tradiční mexickou omáčkou

Mexické kořeny, které třiačtyřicetiletá herečka zdědila po otci, se promítají i do jejího jídelníčku. Dokonalým příkladem je virální instagramový recept, který pojmenovala „Cholula Eggy Tacos“ neboli tacos s vejci a mexickou pikantní omáčkou Cholula. Ta se u nás dá pořídit ve specializovaných prodejnách, ale můžete ji nahradit i jinou oblíbenou pálivou omáčkou. Jessica v rozhovoru pro magazín Delish prozradila, že právě tahle a další pálivé omáčky (např. Tabasco, Sriracha, Habanero nebo Buffalo Wings omáčka) jí nikdy nechybí v lednici.

Skryt pre seznam
  • V jejím receptu se dále objevuje hotová mexická salsa Pico de gallo, kterou si snadno připravíte z nadrobno nakrájených rajčat, cibule a čerstvého koriandru, které smícháte s limetovou šťávou.
  • Další ingrediencí je zeleninová směs na salát jménem Broccoli slaw, který se podobá salátu Coleslaw, ale jak už název napovídá, obsahuje také brokolici. V receptu na tacos budete nicméně potřebovat pouze na drobné proužky nakrouhanou mrkev, červené zelí a košťál brokolice.
  • Pak už stačí mít doma hotové tortilly (pšeničné nebo kukuřičné), vejce, zeleninový vývar a oblíbený strouhaný sýr.

Postup:

  1. Rozpalte pánev na mírném ohni, přidejte zeleninovou směs Pico de gallo, mrkev, červené zelí a brokolici, vše promíchejte, podlijte zeleninovým vývarem, posypte nastrouhaným sýrem a nechte chvíli dusit. Když se sýr začne rozpouštět, směs promíchejte, aby se rovnoměrně provařila. Pak přidejte další porci sýra a následně na směs rozklepněte vejce (Jessica používá 6 vajec).
  2. Nyní přichází na řadu hereččin trik, jak správně připravit vejce: Přilijte ještě trochu zeleninového vývaru k okrajům pánve, pak ji přikryjte pokličkou a vejce nechte vařit – toto je podle Jessicy způsob, jak připravit pošírovaná vejce takřka bez námahy. A zatímco se směs s vejci vaří, na jiné pánvi si ohřejte tortilly.
  3. Odkryjte pokličku a na každé vejce kápněte omáčku Cholula. Pak už přesuňte teplou tortillu na talíř, dejte na ní porci zeleninové směsi s jedním vejcem a je hotovo. Alba navíc doporučuje tacos vyšperkovat jakoukoli domácí salsou, kterou máte po ruce.

O jídelníčku se radila s výživovou poradkyní

Herečka, která se vedle herectví věnuje i podnikání (má vlastní značku kosmetiky Honest Beauty) a také je maminkou tří dětí, se v minulosti obrátila na výživovou poradkyni Kelly LeVeque, protože byla neustále unavená a cítila, že na vině není nedostatek spánku. Podle Hola! LeVeque zjistila, že Jessica občas vynechává snídaně a nejí žádný cukr, což vede k chuti na jídla plná sacharidů během dne.

  • Herečce bylo doporučeno, aby začínala den vydatným smoothie, které je plné vlákniny a zajišťuje vyrovnanou hladinu cukru v krvi od samého rána. Obsahuje porci proteinu, 1 až 2 polévkové lžíce mandlového másla, 1 až 2 polévkové lžíce chia semínek, hrst zelené zeleniny, třetinu mraženého banánu a 1 až 2 šálky mandlového mléka, uvádí Livestrong.
  • Jiným ranním nápojem, na který Jessica nedá dopustit, je rozmixovaná směs zeleného čaje matcha, banánu a kokosové vody, který jí dodává energii na dlouhou dobu a elektrolyty pro důkladnou hydrataci organismu.

Dbá na vyvážené makroživiny, ale oblíbená jídla si neodpírá

Alba drží tzv. Fab Four dietu, kterou LeVeque rozebírá ve své knize Body Love: Live in Balance, Weigh What You Want, and Free Yourself from Food Drama Forever (v českém překladu dosud nevyšla). Principy tohoto stravování jsou ale poměrně jednoduché – je povoleno konzumovat všechno, pokud jídla obsahují vyvážené množství bílkovin, tuků, vlákniny a zeleniny. Cílem diety je udržení normální hladiny cukru v krvi, takže člověka nepřepadají náhlé pocity vlčího hladu, a působí blahodárně na hormonální rovnováhu.

Příklad hereččina vyváženého jídelníčku po ranním smoothie:

Jessica také miluje polévku ramen, těstoviny (obzvláště zapečené lasagne) a tacos s černými fazolemi a mandlovým sýrem s jalapeños – mandlový sýr preferuje, protože se snaží omezit konzumaci mléčných výrobků, řekla v rozhovoru pro Delish.

  • A výrazně omezila i konzumaci zpracované sóji. [Sója] Je plná fytoestrogenů, které podle výzkumů mohou přispívat ke zdravotním problémům. A také více než 90 procent sóji v USA je geneticky modifikováno,“  uvedla v článku pro Well + Good LeVeque, která z těchto důvodů herečce doporučila nejíst potraviny jako je tofu, tempeh, sójová omáčka či sójové mléko.
Skryt pre seznam

Související články

Apetit magazín

KVÍZ: Poznáte podivné pokrmy a jídla s krkolomnými názvy?
  • Kvízy

KVÍZ: Poznáte podivné pokrmy a jídla s krkolomnými názvy?

Už jste někdy slyšeli například názvy hákarl, chačapuri, casu marzu? Pokud jste zvídaví milovníci netradičních chutí, pak je tu pro vás náš kvíz. Vyzkoušejte si, jak dobře se vyznáte v krkolomných názvech! Třeba vás překvapí, kolik...