Chystej večer, snídej ráno – 5 nápadů na snídani v předstihu

Snídaně
ZDROJ: Lena Mytchyk/Unsplash
sdílet:

Možná si ráno rádi přispíte, možná máte začátek svého dne rozpočítaný na vteřiny. Snídani ale odbýt nemusíte. I ve spěchu můžete dobře a plnohodnotně jíst, stačí se předem připravit. Lahodné smoothie, křupavé sendviče, báječné pomazánky – to vše vyrobíte ‚vcukuletu‘ před večerní sprchou.

Snídaně ze skleničky

Do malých skleniček se šroubovacím uzávěrem můžete naplnit různé dobroty. Od jogurtu s ovocem a domácí granolou přes luxusní variaci na tvarohového míšu až po zeleninovou pomazánku. A když se vám přece jen nepodaří snídat doma, vezměte skleničku s sebou a slupněte ji cestou do práce. Díky bezpečnému zavírání se nemusíte bát, že by její obsah skončil ve vaší tašce místo v žaludku.

Pohár s ovocem a müsli

Pohár s ovocem a müsli

Více

Domácí pomazánky

Hit nenáročných večeří ladí i s uspěchanými rány. Každá rodina má svou oblíbenou pomazánku. Ať už její základ tvoří máslo, tvaroh nebo čerstvý sýr, hravě do ní ukryjete také zeleninu a podobné, méně populární, ingredience. Přidejte k pomazánce ještě domácí kváskový chléb a máte snídaňové nebe.

Tvarohová pomazánka

Tvarohová pomazánka

Více

Vločky z lednice

Legendární recept švýcarského doktora Birchera, který se údajně inspiroval stravou odolných horalů a svým pacientům začal doporučovat – na svou dobu poměrně pokrokově – konzumaci syrové zeleniny a ovoce a také nevařených ovesných vloček. Nechat tuto kaši uležet přes noc je naprostá nezbytnost.

Večer suroviny zalijete džusem nebo mlékem a ráno posnídáte zdravou vydatnou porci vlákniny. Pokud jste večer nestihli nic připravit, máme pro vás tip na rychlou a stejně výživnou kaši

Pestré smoothie

Báječný způsob, jak do sebe po probuzení dostat spoustu výživy a energie. Hustý nápoj můžete popíjet celé dopoledne, stačí ho přelít do správné nádoby. My si oblíbili smoothie, jejichž základ tvoří banán (krásně smoothie dosladí) či avokádo (vytvoří báječně krémovou konzistenci). Večer vše naskládejte do mixéru a ráno máte snídani doslova za pár vteřin.

  • Co v ní bude, je jen na vás. Přidejte jogurt a ovesné vločky s oříšky nebo se držte čistě ovocné varianty. Borůvky, hrušky, švestky... kolik smoothie, tolik chutí. Rozhodně by vám neměl uniknout ani letošní hit –⁠ smoothie bowl.

Smoothie s jogurtem

Smoothie s jogurtem

Více

Večerní sendviče

Máte raději housku zastudena, nebo dáte přednost teplé snídani z grilu? Obložené pečivo je vděčnou záchranou, ať už si ho dopřejete v jakékoliv variantě.

Sladkost jen tak pro radost

Ano, víme, tohle není právě prototyp zdravé a vyvážené snídaně, ale občas prostě máte chuť na cukr, který navíc dokáže zvednout náladu. Udělejte si krásné ráno. Ať už zvolíte hříšné sušenky s mléčnou čokoládou nebo prudce zdravé ovesné, s šálkem kávy či hrnkem kakaa, budou přímo dokonalé.

Související články

Zdravá snídaně i svačina: křupavá domácí granola
  • Tipy a triky

Zdravá snídaně i svačina: křupavá domácí granola

Odlehčete s našimi dnešními tipy svůj jídelníček a snídejte zdravě. Připravte si křupavou domácí granolu, která vás příjemně zasytí a dodá tělu spoustu prospěšných látek. Těšit se můžete také na granolu s vůní perníku nebo přirozeně sladkou...

Obchod Apetit