Multifunkční ovesné vločky: Co všechno si z nich můžete připravit?

Ovesné vločky
ZDROJ: Louis Hansel/Unsplash
sdílet:

Ovesné vločky platí za oblíbenou surovinu zejména pro přípravu snídaní. Není divu, mají totiž skvělé nutriční složení a jsou perfektním zdrojem energie i živin. Poradíme vám, co všechno si z ovesných vloček můžete připravit tak, abyste mohli nejen snídat, ale i svačit nebo mlsat.  

 

Kaše nasladko i naslano

Dát si teplou ovesnou kaši ke snídani je skvělá volba především teď, na podzim. Zahřeje a dodá potřebnou energii a živiny na celé dopoledne. Bonusem je, že příprava ovesné kaše je jednoduchá a zvládnete ji během pár minut.

Rychlé bezlepkové kaše ke snídani

Rychlé bezlepkové kaše ke snídani

Více

  • Z ovesných vloček lze připravit i slanou kaši, což jistě ocení ti, kterým po ránu sladké nechutná. Kaši můžete využít i jako zdravou a vydatnou večeři. Ideální je zkombinovat ovesné vločky se surovinami jako jsou česnek, žampióny, různé druhy bylinek, tepelně upravená zelenina, vejce a sýr typu parmezán nebo Grana Padano.

Poháry z ovesných vloček

Další variantou jednoduchou na přípravu a vhodnou ke snídani nebo svačině jsou poháry s ovesnými vločkami. Sice nezahřejí tak, jako kaše, za to jsou pastvou pro oči díky vrstvení různě barevných ingrediencí, které máte rádi.

  • Zdravý pohár plný dobrot vykouzlíte, pokud použijete ovesné vločky, lučinu a čerstvé ovoce – maliny, jahody, meuňky, borůvky. Je jednoduchý, dobře vypadá a ještě lépe chutná.  

Domácí müsli neboli granola

Z ovesných vloček si můžete připravit také domácí müsli. Výhodou oproti tomu kupovanému je, že víte, co do něj přidáváte a vyjde vás levněji.

Sušenky a koláče, ke kávě či ke sváče

Honí vás v práci, ve škole nebo zkrátka někde na cestách mlsná?

Ovesné placičky s medem a semínky

Ovesné placičky s medem a semínky

Více

Odlehčený oběd

Na závěr pro vás máme dva tipy, jak použít ovesné vločky i pro přípravu hlavních jídel. Pokud jimi totiž některé suroviny nahradíte, získáte tak zdravější variantu pokrmu obohacenou o vitamíny a vlákninu, což vaše tělo určitě ocení.

  • Až budete připravovat karbanátky, vyzkoušejte naší odlehčenou verzi s ovesnými vločkami.
  • Na nedělní oběd se bude skvěle hodit slavnostní pečínka marinovaná v meruňkovém džemu a obalená v křupavé krustě z ovesných vloček. 

Související články

Pohanka: všestranná superpotravina plná zdraví
  • Tipy a triky

Pohanka: všestranná superpotravina plná zdraví

Pohanka se v současné době těší stále větší oblibě, což je mimo jiné zapříčiněno její cennou výživovou hodnotou. Její opětovné zařazení do jídelníčku je tím správným krokem ke zdravému stravování. Pohanka dodává lidskému organismu důležité...
Jáhly, opomíjený zázrak na talíři
  • Tipy a triky

Jáhly, opomíjený zázrak na talíři

Jáhly jsou výživné, snadno stravitelné, jednoduché na přípravu a neobsahují lepek. S rozšířením pěstování pšenice a žita jáhly z českých jídelníčků téměř úplně vymizely. Pojďme tuto trochu opomíjenou obilninu vrátit na náš stůl...
Autor: Sabina Jarošová

Obchod Apetit