Jídlo jako cenný antioxidant

sdílet:
Naberte nový dech do blížících se jarních měsíců a dopřejte si blahodárnou očistu organismu v podobě potravin s antioxidačními účinky. Zkuste zařadit do jídelníčku cenné antioxidanty, které vám pomohou cítit se lépe a zároveň předcházet různým onemocněním. Poradíme vám, jaké potraviny mají blahodárný detoxikační vliv na lidský organismus a těšit se můžete také na tipy, jak z těchto surovin připravit lahodné pokrmy.

Co si představit pod pojmem oxidace organismu?

Na lidský organismus působí nespočet vnějších i vnitřních vlivů, z nichž některé můžeme sami ovlivnit. Oxidace vzniká na základě tzv. oxidačního stresu, který je mimo jiné způsoben nezdravým životním stylem, stresem, nedostatkem spánku, nízkou hladinou vitaminu D, záněty a infekcí v těle nebo nedostatkem pohybové aktivity či pobytu na čerstvém vzduchu. Vysoká hladina oxidačního stresu může následně vést k různým civilizačním chorobám, jako např. cukrovka, mozková mrtvice nebo kardiovaskulární onemocnění. Proto je vhodné dopřát tělu potřebné antioxidanty, a to i v případě, že žijete uvědomělým zdravým životním stylem. 

Proč naše tělo potřebuje antioxidanty?

Naše tělo je díky antioxidantům zbavováno nežádoucích toxických látek, jejichž přítomnost v organismu může vést k mnoha onemocněním. Potraviny s antioxidačními účinky pomáhají tělu bojovat s volnými radikály, které se díky antioxidantům stávají neutrálními a nepáchají pak v našem těle škody. Ve stručnosti lze říct, že náš organismus je díky antioxidantům v souladu i harmonii.

Antioxidační potraviny s blahodárným vlivem na naše zdraví

Zčásti naše tělo dokáže antioxidanty vyprodukovat, nicméně v současné době průmyslově zpracovaných potravin nedokážeme antioxidační funkce v našem organismu plně nahradit. Z toho důvodu je potřeba dopřát svému tělu očistnou lázeň v podobě potravin s cennými detoxikačními účinky. Těmi jsou známé například lesní plody - ostružiny, borůvky, maliny, jahody, dále pak jablka, třešně, brusinky, švestky a granátová jablka. Ze zeleniny najdeme bohaté antioxidační vlastnosti u brokolice, artyčoku, rajčat, mrkve a česneku. Podpořit detoxikaci organismu můžete také za pomoci bylinek (máta, rozmarýn, oregano) nebo hub (shiitake, hlíva ústřičná). V rámci zdravého životního stylu nezapomínejte také na ořechy a semínka, která jsou rovněž známá pro své bohaté antioxidační účinky.

Doplňte tělu vitamin D vhodnými potravinami

Více

Antioxidační jídelníček 

Poradíme vám, jak nejsnáze zařadit výše uvedené potraviny do vašeho jídelníčku. Dopřejte si příval energie se zdravými jídly a věřte, že se po pravidelné konzumaci těchto hodnotných a vyvážených potravin budete cítit svěží a fit. Vyzkoušejte třeba snídani bohatou na antioxidanty a připravte si celozrnné lívance s borůvkami nebo vtipnou ranní kaši, která vám zaručeně vykouzlí úsměv na tváři. K obědu si dejte brokolicovou polévku a na druhý chod si připravte lahodný guláš z hlívy ústřičné. Večer se nechte zlákat omamnou vůní artyčoku v pánvi po římsku. V průběhu dne doplňte tělu potřebné tekutiny mátovým čajem. Věděli jste, že granátové jablko můžete snadno vylisovat na čerstvý džus? Stačí jen rozříznout jej napůl vymačkat šťávu za pomoci lisu na citron nebo pomeranč.    

Obchod Apetit