0

Přihlášení do mého Apetitu


Přihlášení


Nová registrace Zapomenuté heslo

Jak vařit ze zásob: 24 kreativních receptů pro každý den

Jak vařit ze zásob: 24 kreativních receptů pro každý den
ZDROJ: Towfiqu Barbhuiya/Unsplash

Nejen v době karantény se hodí mít po ruce soubor receptů, díky nimž vykouzlíte oběd či večeři pro celou rodinu jen ze zásob, které najdete ve spíži. 

    Co mít stále doma?

    Mezi železné zásoby, které vám vytrhnou trn z paty, když nečekaně nastane výpadek v zásobování, nebo jste nestihli cestou nakoupit, patří určitě:

    • Luštěniny, zeleninové a rybí konzervy, olej, rýže nebo těstoviny. Zdravější alternativou dvou posledně uvedených jsou pak kroupy, pohanka nebo jáhly (u těch je ale třeba hlídat datum spotřeby, protože rychle žluknou).
    • Sladkou večeři, ale i svačinu či snídani vykouzlíte z ovesných vloček, medu a semínek či oříšků, místo mléka (pokud nemáte trvanlivé, sušené či kondenzované) lze kaši vařit z vody.
    • Vyplatí se mít zásobu dochucovadel. Pomocí kari pasty nebo sójové, ústřicové, hoisin či terijaki omáčky proměníte obyčejnou rýži nebo nudle v úžasné, voňavé a exotické jídlo.
    • Pokud máte v lednici nebo ve sklepě kysané zelí či jinou fermentovanou zeleninu (ostré korejské kimči nebo pikantní britské pickles), máte postaráno nejen o přísun vitaminů, ale i prospěšných mikroorganismů, které posílí vaši imunitu.
    • I hluboce mražená zelenina, ať hrášek či mrkvička, které chutnají dětem, či dospělejší fazolky, růžičková kapusta, brokolice nebo špenát, dodají vašemu jídelníčku potřebnou vlákninu a vitaminy.

    • Dalším pokladem z mrazáku je domácí vývar. Když kupujete kuře, je mnohem výhodnější než pořizovat stehna a prsa zvlášť si drůbež sami naporcovat a z kuřecích koster uvařit vývar, který může zamrazený čekat přesně na dny, kdy potřebujete uvařit rychlou polévku.
    • V lednici ještě dlouho vydrží tvrdé a staré sýry, například parmazán, který lze díky dlouhé trvanlivosti také nakoupit do zásob, i zamrazit. A pokud vám naopak zbývají nespotřebované kousky různých sýrů, proměňte je v omáčku či zapečte s bramborami.
    • Brambory, které jsou vitaminu C a B, vydrží v chladném sklepě celou zimu. Tamtéž můžete uskladněnou ve vlhkém písku uchovávat kořenovou zeleninu.
    • Nemáte-li sklep, a zároveň toužíte po čerstvé naťové petrželi nebo celeru, vyzkoušejte trik našich babiček. Vršek seříznuté petržele (nebo celeru) se zbytkem natě položte řeznou stranou na mělký talířek a lehce zalijte vodou. Umístěte na světlé a chladné místo (ve starších domech je ideální prostor mezi okny). Vrchní zbytek petrželového kořenu můžete zasadit i do květináče. Nať poroste ještě několik týdnů. 
    Těstoviny ze spíže
    Do 30 minut
    Rating
    5 / 5. Počet hodnocení: 3
    Velmi snadné
    Smažená rýže s kimči
    Do 20 minut
    Rating
    5 / 5. Počet hodnocení: 3
    Velmi snadné
    Košarí
    Do hodiny
    Rating
    5 / 5. Počet hodnocení: 3
    Velmi snadné
    Rýže s karamelizovanou cibulkou
    Do hodiny
    Rating
    5 / 5. Počet hodnocení: 3
    Velmi snadné
    Hummus s křupavou cizrnou
    Do 30 minut
    Rating
    5 / 5. Počet hodnocení: 3
    Velmi snadné
    Zapékané obří fazole
    Více než hodinu
    Rating
    5 / 5. Počet hodnocení: 3
    Velmi snadné
    Tousty s fazolemi borlotti
    Do 30 minut
    Rating
    5 / 5. Počet hodnocení: 3
    Velmi snadné
    Kovbojský kotlík
    Do hodiny
    Rating
    5 / 5. Počet hodnocení: 3
    Velmi snadné
    Penne all’amatriciana
    Do 30 minut
    Rating
    5 / 5. Počet hodnocení: 3
    Velmi snadné
    Rajčatovo-cizrnové kari
    Do hodiny
    Rating
    5 / 5. Počet hodnocení: 3
    Velmi snadné
    Karbanátky z ovesných vloček
    Do hodiny
    Rating
    5 / 5. Počet hodnocení: 3
    Velmi snadné
    Ovesná kaše přes noc
    Do hodiny
    Rating
    5 / 5. Počet hodnocení: 3
    Velmi snadné

    Obchod Apetit