5 kroků k očistě organismu

sdílet:
Únor přímo vybízí k různým detoxikačním kúrám počínaje měsícem bez alkoholu známém pod pojmem suchý únor, až po očistné půsty po masopustním veselí. V dnešním článku jsme se zaměřili na to, jak dopřát tělu šetrnou očistu, díky níž naberete nový dech. Správný přístup a zdravý životní styl vám pomohou nabrat sílu a nastartovat tělo i mysl. Nechte se inspirovat pěti základními kroky k detoxu organismu a užijte si příval nové energie.

Nejen dlouhé zimní období a stále probíhající pandemická situace se snadno projeví na naší náladě. Zimu i pandemii musíme přečkat, s péčí o naše tělo však můžeme začít ihned. Věděli jste, že vyvážená strava plná vitaminů se výrazně podílí právě na našem psychickém rozpoložení? Naše následující tipy jsme zaměřili na celkovou očistu organismu. Zařazením nutričně vyvážených a antioxidačních potravin do svého jídelníčku snížíte riziko různých nemocí. Vaše tělo vám za takový restart poděkuje přívalem nové energie. Dopřejte si lehkou očistu a těšte se z nabité energie, kterou vám přinese. 

1. Rozhodněte se a věřte, že děláte správnou věc

Zdá se to jako jednoduchý úkol, ale právě vaše odhodlání vás dovede k požadovanému cíli. V Apetitu nejsme zastánci drastických diet a podobných řešení. Detox organismu by měl být pozvolný, naše tělo potřebuje svůj čas, aby na očistu dokázalo reagovat. Mějte se rádi a věřte, že volbou správných potravin a omezením chemicky zpracovaných jídel dopřejete svému zdraví blahodárnou lázeň, která nastartuje tělo i mysl do dalších měsíců. Rozdíl brzy pocítíte přívalem nové energie.

2. Dbejte na dostatečný příjem tekutin

Dostatečný pitný režim přináší dlouhodobý detoxikační účinek. Optimální množství přijímaných tekutin se v dospělém věku pohybuje okolo 2,5 litru, z čehož by značnou část měla tvořit čistá pitná voda. V případě detoxikační kúry jsou skvělým pomocníkem bylinné čaje. Bohaté antioxidační účinky najdeme například v šalvěji, podbělu lékařském, kontryhelu nebo zeleném čaji. Prokazatelně přínosný vliv na lidský metabolismus mají také čerstvě připravované ovocné a zeleninové šťávy. Chystáte-li se na detox, připravte si k ruce výkonný odšťavňovač a pusťte se do toho. 

Zdravý pitný režim

Více

3. Zařaďte do jídelníčku antioxidační potraviny

Tady platí, že méně je někdy více. Bohužel často přijímáme potraviny s nulovou nebo nízkou výživovou hodnotou a krom pocitu nasycenosti si z takových jídel naše tělo nic pozitivního neodnese. Zkuste se zaměřit na zdravé potraviny s antioxidačními účinky a každý den si dopřejte některou z potravin s detoxikačním vlivem na nás organismus. Patří mezi ně například červená řepa, jablko, česnek, brokolice, mrkev, borůvky, švestky, brokolice, zelí nebo ořechy. 

Detoxikační salát

Více

Z antioxidačních potravin snadno a efektivně uvaříte lahodná a chutná jídla. Podívejte se na naše tipy a zkuste si v rámci očisty připravit tyto lahodné recepty:

4. Omezte přijímané záškodníky

Říká se, že sklenka vína je zdraví prospěšná. Nicméně k detoxu alkohol nepatří stejně jako kofein, cukr a přepálený tuk. Zkuste se tedy zaměřit na omezení těchto nepřátel zdravého životního stylu. Cukr můžete nahradit medem nebo sirupy (čekankový, agávový, datlový, javorový a další), tuk svému tělu dopřejte ve formě zdravého avokáda nebo ryb.   

5. Dopřejte si pohyb i odpočinek

Ve zdravém těle zdravý duch. Procházka na čerstvém vzduchu má pro vaše tělo blahodárný vliv. Nejen, že se příjemně protáhnete přirozenou chůzí, zároveň posílíte svůj imunitní a kardiovaskulární systém. Načerpaný sluneční svit dokáže naše tělo využít k přeměně důležitých hormonů, díky kterým se nám například lépe spí. Kvalitní odpočinek jde s pohybem ruku v ruce a naše tělo i mysl se nám za tuto snadnou péči bohatě odmění.

Obchod Apetit