2 v 1: Tipy na večeře, které využijete i na druhý den do krabičky

jídla 2v1
ZDROJ: Ella Olsson/ Unsplash
sdílet:

Běžné pracovní dny jsou obvykle plné shonu. Uvařit večeři a ještě připravit svačinu na druhý den pro celou rodinu může být mnohdy náročné. Existuje však způsob, jak si ušetřit spoustu práce a získat tak čas pro sebe navíc: Vařte 2 v 1!

Máme pro vás tři tipy na teplé večeře, jejichž základ použijete jednoduše i na svačinu na druhý den. Nezáleží ani na tom, zda budete mít možnost si druhý den krabičku v práci nebo ve škole ohřát. Všechny svačiny chutnají skvěle i studené!

1. Grilovaná zelenina

Na přípravu grilované zeleniny použijte tu, co doma najdete: lilek, cuketa ze zahrádky, přebytky paprik, cibule, česnek, přezrálá rajčata. To všechno se ke grilování v troubě báječně hodí.

  • Zeleninu stačí štědře pokapat olivovým olejem, osolit, opepřit a vložit na 40 minut do rozpálené trouby. V průběhu grilování můžete zeleninu jednou dvakrát promíchat a jinak se o ni nemusíte vůbec starat.
  • Pokud se zelenina maličko „připeče“, vůbec to nevadí, bude pak chutnat jako z opravdového grilu.

Tip na večeři

Grilovaná zelenina je skvělá jako příloha ke steaku či rybě, které za pár minut připravíte na pánvi.

Tip na svačinu

Zalijte vodou kuskus nebo předem uvařte cizrnu. Ochuťte je citronovou šťávou a promíchejte s grilovanou zeleninou, která zbyla od večeře. Na závěr přidejte kostičky balkánského sýra a můžete plnit svačinové krabičky.

Mořský ďas s grilovanou zeleninou a pěnou ze slaniny

Mořský ďas s grilovanou zeleninou a pěnou ze slaniny

Více

2. Mudžadara

Uhodnete, co se za cizokrajným názvem skrývá? Překvapivě nic moc složitého, jedná se o rýži s čočkou.

  • Skvěle chutná kombinace čočky beluga s rýží basmati, ale určitě najdete svou vlastní oblíbenou kombinaci.
  • Obě základní suroviny uvařte „na skus“, každou zvlášť podle návodu na obalu.
  • Trik je pak hlavně v ochucení: čočku s rýží promíchejte se štědrou porcí na másle zkaramelizované cibule

Tip na večeři

Mudžadara se hodí ke steaku z tuňáka nebo lososa. K tomu stačí už jen podávat jednoduchý salát, třeba polníčkový nebo okurkový.

Tip na svačinu

Pokud mudžadaru (někdy se jí říká i Mejadra) dobře dochutíte karamelizovanou cibulí, nepotřebuje už vlastně skoro nic obstojí jako plnohodnotná svačina i tak.

  • Na Blízkém východě, odkud pochází, se tradičně podává s kořeněným jogurtem. Ten připravíte tak, že tučný jogurt promícháte s nasucho opraženým a v hmoždíři roztlučeným chilli, římským kmínem a koriandrem, polijete jím mudžadaru a posypete lístky máty.

3. Kuře

Tohle zní tak jednoduše, že už vás to jistě někdy muselo napadnout. Kuře je ekonomicky i časově ideální surovina.

  • Vyberte farmářské nebo bio kuře vcelku. Rozporcujte ho. Kousky osolte, opepřetem, případně posypte kmínem nebo jiným blíbeným kořením. Podlijte maso vodou, přidejte kousky másla a dejte péct do trouby, dokud maso nepůjde snadno oddělit od kostí.
  • Kostru, krk a křídla můžete vyvařit zvlášť s kořenovou zeleninou a připravit drůběží vývar.

Tip na večeři

Pečené kousky kuřete podávejte s nadýchanou jemnou bramborovou kaší a domácím kompotem.

Tip na svačinu

Zbylo-li vám maso, natrhejte ho na kousky a připravte sendviče.

  • Kuřecí maso se skvěle doplňuje s kari dresingem a římským salátem.
  • Vyzkoušet můžete i slavný Club sendvič.
  • Pokud v pekáči nic nezbylo, nevadí. Pořád máte vývar a ten se hodí. Máte-li možnost si ho ohřát, připravte z něj kuřecí polévku na svačinu. Pokud ne, použijte ho do risotta  nebo jím zalijte například kuskus

Pomalu pečené kuře s jednoduchým pikantním kuskusem

Pomalu pečené kuře s jednoduchým pikantním kuskusem

Více

Související články

Jak na to: porcování kuřete
  • Tipy a triky

Jak na to: porcování kuřete

Kuchař, který umí zužitkovat všechno, si zaslouží úctu. Zrovna kuře se dá využít se vším všudy. Než začnete vařit, musíte ho však správně naporcovat. ...
Zpátky do režimu aneb Jak na svačiny a obědy do práce?
  • Novinky a zajímavosti

Zpátky do režimu aneb Jak na svačiny a obědy do práce?

Svačit, svačit, svačitKolikrát denně bychom měli jíst? Někdo by odpověděl, že stačí 3x, jiní tvrdí, že ideální je zahrnout mezi snídani, oběd a večeři i svačiny a jíst tak 5x denně. Ano, svačina je důležité, přesto podceňované jídlo. Důvodů...
Autor: Veronika Hendrychová

Obchod Apetit