Dopřejte si víkendový brunch v pohodlí domova

sdílet:
Od pondělí do pátku jsou rána většinou hektická, člověk se pořád za něčím žene, chvátá do práce a k snídani tak stihne maximálně namazat rohlík. O víkendu je ale šance to napravit. Pořádně si přispěte a dopřejte si domácí brunch, hostinu plnou pochoutek, která nahradí snídani a poslouží i jako oběd. Jak a z čeho si domácí brunch připravit?

Pořádně si přispat, sejít se s kamarády někde v kavárně a dopřát si několikahodinovou siestu u kávy a, co je hlavní, s talířem plným dobrot jako je avokádový toast nebo wafle. Přesně to je podstata tzv. brunche (z anglickéh breakfast – snídaně, a lunch – oběd), svačiny podávané od 10 do 13 hodin, která spolehlivě nahradí snídani i oběd. Do kavárny ale bohužel ještě nemůžeme, proto pro vás máme několik tipů, jak si víkendový brunch užít s celou rodinou v pohodlí domova. Možná si říkáte, že to nebude ono, protože místo toho, aby vám všechny ty pochoutky někdo přinesl již hotové na podnose, budete si je muset připravit vy sami. Nemusíte se však bát. S našimi recepty vše hravě zvládnete, domácí brunch má navíc jednu velkou výhodu. Nemusíte se převlékat z pyžama a nijak se upravovat. Brunch si můžete vychutnat pěkně zachumlaní v posteli, pustit si k němu oblíbenou hudbu a třeba i zapálit vonné svíčky. Uvidíte, jak se vám domácí atmosféra zalíbí a třeba si z víkendového brunche uděláte rodinnou tradici.

Snídaně do postele

Více

Jak si připravit domácí brunch?

Pojďte se s námi podívat na tipy, z čeho si brunch připravit, aby byl naprosto dokonalý a vyvážený.

Pitný režim je základ

Po probuzení je důležité doplnit do těla tekutiny, které tělo potřebuje po několikahodinovém spánku. Proto byste brunch měli začínat popíjením dobré kávy nebo čaje. Teď v zimě je ideální zázvorový čaj jako prevence před nachlazením. Mátový čaj zase pomáhá s trávením, což by se v případě dlouhého hodování mohlo hodit. Pokud neholdujete čaji ani kávě, tekutiny můžete získat prostřednictvím ovocných šťáv. Připravte si třeba jemnou bezinkovou šťávu, pomerančovou šťávu s kurkumou nebo šťávu z červené řepy, jablek a zázvoru.

Jak si v zimě doplnit vitaminy? Odšťavněte je

Více

Něco sladkého

Ke kávě či čaji se bude hodit něco sladkého. Upečte si vaši oblíbenou buchtu, třeba dvoubarevnou bábovku s kakaovou polevou nebo máslový croissant. Ideálními sladkými pokrmy pro brunch jsou také nadýchané lívance, palačinky či vafle. Vyzkoušejte naše delikátní palačinky s vanilkovým krémem nebo zdravější špaldové, milovníky lívanců potěší slaďoučké skořicové lívance s medem a vaflovým nadšencům doporučujeme vláčné vafle z podmáslí. Barvy a další chuťové rozměry dodáte na svůj brunch miskou plnou chutí i zdraví, tzv. smoothie bowl, nebo naší sladkou snídaňovou miskou s avokádem.

Něco slaného

Kromě sladkých pokrmů by brunch měl zahrnovat i slaná jídla. Na talíři by vám neměly chybět populární, krásně vypadající a navíc zdravé avokádové toasty. Stejnou parádu udělají i tzv. bagely, housky typické kulatým tvarem s děravým středem, které můžete naplnit čím je vám libo. Vyzkoušejte náš hříšně dobrý bagel nebo bagel s lososem. A co by to bylo za brunch bez vajíček? Ty si můžete připravit na desítky způsobů – míchaná, v podobě omelety nebo volského oka. Z vajíček si můžete připravit také populární sendvič zvaný vejce benedikt nebo slané palačinky á la Benedikt.

Důležité upozornění na závěr: Velké množství krásně vypadajícího a vůní oplývajícího jídla láká k tomu vše co nejrychleji slupnout. To byste si ale způsobili pěkný břichabol. Podstatou brunche je několikahodinové vychutnávání si pokrmů, proto na konzumaci opravdu nechvátejte, dejte si na čas a užijte si, že nemusíte dělat nic jiného než jen relaxovat, pít a jíst.

Obchod Apetit