Kuchařky Apetit ČÍST ONLINE ČÍST KUCHAŘKY ONLINE DOPRAVA ZDARMA
Menu
Přihlašení
Uživatelské jméno
Heslo
Biovaření: quinoa

Biovaření: quinoa

V září, měsíci biopotravin, se pusťte do objevování i méně známých potravin. Quinoa hravě v jídle zastoupí rýži.

16. 9. 2011 | Autor: redakce Apetitu

Plná bílkovin


Quinoa neboli merlík chilský bývá někdy nazývána pšenicí Inků. Nepatří však mezi obilniny, i když je jako obilnina využitelná. Quinoa patří k bezlepkovým potravinám, je velmi výživná, málo kalorická a lehce stravitelná. Je dokonalým zdrojem kompletních bílkovin. Díky tomu je velmi oblíbená mezi vegetariány. Vysoký obsah vlákniny, vitaminů a minerálů ji řadí mezi potraviny, které by neměly chybět ve vašem jídelníčku. Zkuste ji občas uvařit jako přílohu k jídlu, přidat jako zavářku do polévky nebo z ní připravit rizoto, salát či náplň do zapékané zeleniny.

Jak uvařit


Quinou koupíte v prodejnách zdravé výživy. Před vařením zrnka propláchněte vodou, obsahují totiž saponiny, které jsou hořké. Pokud se i přesto při vaření tvoří pěna, odstraňte ji. Jídlo bude mít jemnější chuť. Quinou vařte v poměru 2,5 dílu vody na 1 díl quinoy. Pokud chcete, aby měla kašovitější konzistenci, zvyšte poměr vody na 3 až 4 díly. Quinou můžete před vařením také opražit na trošce oleje. Až se pustíte do vaření s quinoou, inspirujte se našimi biorecepty.

3× recept s quinoou:



REKLAMA

Přidat komentář