Denní menu ze spíže

sdílet:
Čas od času přijde chvíle, kdy potřebujeme uvařit z ingrediencí „co dům dal“. Zároveň je dobré myslet na průběžnou kontrolu a využití surovin, kterým se blíží datum spotřeby. Nahlédněte doma do spíže a připravte skvělé menu pro celou rodinu s efektivním využitím surovin, které máte zpravidla po ruce.

Jste-li zrovna před nákupem a vaše lednice již hladově volá po naplnění, přichází ideální čas pro spotřebování trvanlivých potravin jako je rýže, luštěniny, vločky, různé konzervované potraviny nebo těstoviny. Podívejte se na naše tipy, jak z těchto a mnoha dalších ingrediencí vytvořit delikátní celodenní menu. Zaměřili jsme se na hlavní jídla, ale nechybí ani tipy na chutné svačinky.

Co měla prababička ve spíži

Více

Snídaně je základ dne

Jako první chod je na našem denním menu ze spíže samozřejmě snídaně. Preferujete-li sladký začátek dne, nabízí se různé využití ovesných a jiných vloček. Chutnou a vydatnou snídani ze spíže připravíte i tehdy, nemáte-li času nazbyt. Pouhých 10 minut postačí k přípravě dokonalé ovesné kaše, kterou můžete případně ještě ozdobit čerstvým nebo sušeným ovocem a oříšky. Věděli jste, že ovesná kaše se dá připravit již večer a ráno ji stačí jen prohřát a je hotovo? Vyzkoušejte náš recept na ovesnou kaši přes noc. Vše potřebné si připravte večer a ráno si jen užívejte chuť dokonale vyvážené snídaně. Pokud vás však ráno láká spíše slaná snídaně, zkuste si lehce přivstat a připravit domácí pečivo. V mezičase pak raz dva připravíte luxusní pohankovou pomazánku, která je nabitá zdraví prospěšnými živinami a skvěle vám poslouží i na svačinu. 

Oběd a večeře „co dům dal“

Hlavní jídla ze surovin „co dům dal“ nemusí být vůbec nudná. Naopak, z pár ingrediencí, které máte vždy po ruce, můžete vykouzlit báječné jídlo, navíc nutričně vyvážené. Potěšíte tak nejen své chuťové pohárky, ale také svůj metabolismus, kterému dopřejete hotovou vitaminovou nálož. Zaměříte-li se třeba na luštěniny s jejich blahodárným vlivem na kardiovaskulární systém, podpoříte tak správnou funkci organismu a navíc se po lehkém luštěninovém obědě budete cítit fit. Pokud máte chuť na fazolové pokrmy, nahlédněte do spíže den předem, abyste měli dostatečný čas pro namáčení přes noc. Z našich oblíbených luštěninových pokrmů rozhodně doporučujeme vyzkoušet lahodnou anglickou hrachovou kaši, tradiční čočku na kyselo nebo luxusní fazolovou pomazánku s ořechy

Těstoviny ze spíže

Více

Máte-li rychlý oběd „co dům dal” spojený s rýží nebo těstovinami, tak věřte, že i z těchto zdánlivě jednotvárných surovin vykouzlíte skvělý pokrm pro celou rodinu. Pusťte se do přípravy linguine s krémovou rajčatovou omáčkou a kapary nebo zkuste voňavé spaghetti carbonara a přeneste se do slunné Itálie s tímto typickým italským receptem. V případě rýže se nabízí různé formy rizota, vyzkoušejte třeba naše oblíbené dýňovézeleninové nebo hráškové rizoto. Na večeři přinesou spoustu radosti také pečené brambory.       

Tipy na rychlé a výživné svačinky

I když zrovna ve chvíli, kdy se snažíte zužitkovat suroviny ze spíže, nemáte po ruce nic na mlsání, nesmutněte. Věřte, že i z pár ingrediencí, které vaše spíž nabízí, připravíte skvělou a vydatnou svačinku nebo jen něco menšího na zub. Pochutnejte si na zdravé svačince v podobě ovesných sušenekbanánovo-ovesných řezů nebo si připravte perníkovou granolu, která vám s mlékem nebo jogurtem skvěle poslouží i na snídani. A když vás večer u sklenky vína přepadne mlsná, dejte se do přípravy lahodných krekrů s mořskou solí, jejichž chuť je skvělou alternativou chipsů, avšak ve zdravější a lehčí podobě.   

Obchod Apetit