Litujeme, k návštěvě tohoto webu musíte povolit JavaScript.

Česnek v tradiční kuchyni

Česnek v tradiční kuchyni

Česnek je po staletí oblíbenou surovinou pro své účinky na lidské zdraví. Je bohatým zdrojem několika vitaminů (A, B, C), jódu, vápníku i selenu. Většina pozitivních účinků pramení z přítomnosti alicinu, antibakteriálního oleje, který česneku dodává sirnou chuť i vůni. Zdravotních benefitů pravidelným využitím stroužků česneku v kuchyni je hned několik, za zmínku zajisté stojí jeho podpora při odkašlávání či odstranění střevních parazitů. Pročišťuje dýchací cesty, stimuluje krevní oběh a pomáhá při léčbě křečových žil i jejich prevenci. Snižuje cholesterol v krvi, vysoký krevní tlak, napomáhá léčbě střevních i žaludečních obtíží, chronických onemocnění dýchacích cest i dutin, při chřipce či oparech. Některé studie jej označují jako prevenci rakoviny žaludku, prostaty a střev.

Pokud hledáte česnekovou inspiraci, přichystali jsme si přehled receptů, kde česnek hraje prim, dodává jídlům nezaměnitelnou chuť, štiplavé aroma, a především zdraví prospěšné látky. Ačkoli jedno rčení praví: „Kdo jí cibuli, k tomu nechodí lékař. Kdo jí česnek, k tomu nechodí nikdo,“ přidáním česneku návštěvu rozhodně neodradíte.

Tip redakce: Pro někoho může být česnek příliš těžký a způsobovat mu zažívací potíže. Pokud patříte mezi ty, které trápí citlivější žaludek, doporučujeme jej zbavit klíčku, který je skryt uvnitř. Stačí stroužek česneku podélně rozpůlit a klíček vyjmout a vyhodit. Uvidíte, že česnek pro vás hned bude stravitelnější. Menší aroma má také česnek nasekaný, nikoli utřený. Pro jemnější chuť je dobré česnek péct troubě, konfinovat nebo vařit.

Obchod Apetit