0

Přihlášení do mého Apetitu


Přihlášení


Nová registrace Zapomenuté heslo

Recepty s červeným rybízem

Plody rybízu jsou jako multivitamínové pilulky – dužina i šťáva jsou plné vitamínu C. Nejlepší jsou samozřejmě čerstvé. Rybíz bychom neměli dlouho skladovat, ale co nejrychleji zpracovat nebo sníst. V lednici nám vydrží 2-3 dny. Výborně se hodí do koláčů, bublanin i krémových dezertů, ale dá se i uchovávat na zimu – ať už zmrazený, nebo v podobě džemů, marmelád, či sirupů. Dá se z něho připravit také skvělé želé, ovocné víno, nebo i ovocné chutney jako příloha k masu. K červenému rybízu se výborně hodí koření jako skořice, muškátový oříšek, vanilka, hřebíček a také se skvěle kombinuje s bazalkou a mátou.

...

  
Červený rybíz má původ ve střední a východní Evropě a na našem území se pěstují již velmi dlouho. Daří se mu ve všech oblastech s mírným podnebím. Léčebné účinky těchto plodů se uvádějí již od 16 století, přičemž se používají nejen plody, ale i listy.

Každá rybízová bobulka obsahuje 2 miligramy vitamínu C, 35-40 rybízu tedy stačí na pokrytí denní potřeby. Rybízové ​​barvivo obsahuje karoteny, ze kterých při látkové přeměně vzniká vitamin A. Kromě toho obsahují vitamin B5, vitamin E a také železo, draslík, hořčík, mangan, vápník a niacin.

Rybíz posilují imunitní systém a produkci hormonů, aktivizují buněčný metabolismus a krvetvorbu, chrání buňky před volnými radikály, chrání sliznice, zklidňují nervy a zlepšují náladu, podporují funkci srdce a svalovou činnost.

Čtěte také: 


Celý popis

Obchod Apetit