0

Přihlášení do mého Apetitu


Přihlášení


Nová registrace Zapomenuté heslo

Recepty na rybí polévky

Na rybí polévku můžete použít mořské i sladkovodní ryby, ze kterých snadno připravíte lahodné krémy nebo poctivé silné vývary. Recepty na rybí polévky jsou inspirované kuchyněmi přímořksých států. V zemích, kde značnou část obživy zajišťuje rybolov si jídelníček bez rybích polévek lze jen těžko představit.

...

 

Podle našich receptů si snadno připravíte například tradiční finskou nebo norskou polévku s lososem. Mořské plody září v receptech na polévku s krevetami nebo ústřicemi. Prvenství na seznamu receptů si trvale drží francouzská polévka bouillabaise nebo irský chowder, v našich končinách má své pevné místo polévka z kapra. Rybí polévky jsou lahodné a patří do pestrého jídelníčku.

Na přípravu rybí polévky můžete vždy použít běžně dostupné rybí filé, mražené filety nejrůznějších druhů ryb (treska, kapr, pangasius, candát, pstruh, losos, tuňák) i mořské plody jako slávky, vongole, olihně (kalamáry), krevety nebo chobotnice. Dáváte-li přednost lokálním surovinám, vyzkoušejte polévku z kapra.

Jak na poctivý rybí vývar? 

Rybí vývar tvoří základ rybích polévek. Poctivý tažený vývar je zdrojem bohaté chuti a cenné nutriční hodnoty. Podávání rybí polévky je u nás nejvíc spojeno s tradicí na Štědrý den. Rybí polévky jsou ale skvělé kdykoli během roku, protože patří k výživově bohatým jídlům.

  • Připravte si dokonalý rybí vývar podle našeho receptu a podávejte jej nejen k příležitosti štědrovečerní hostiny.
  • K přípravě základního rybího vývaru budete potřebovat: 3 skelety z bělomasé ryby, 1 malou rozpůlenou neoloupanou cibuli, 1 rozpůlenou palici česneku a sůl.
  1. Skelety, cibuli a česnek pečte v troubě rozehřáté na 200 ºC 30–40 minut. Poté přesuňte vše do hrnce, zalijte 1,25 l vody a nechte táhnout pod bodem varu 30 minut.
  2. V průběhu vaření sbírejte pěnu a na závěr vývar osolte dle chuti.
  3. Hotový vývar podávejte buď čirý s knedlíčky, nebo jej použijte jako základ pro přípravu středomořské polévky nebo třeba rybí polévky s lososem 

Pochutnejte si na poctivé rybí polévce 

Pokrmy z ryb jsou důležitou součástí pestrého jídelníčku a dle odborníků bychom ryby měli konzumovat 2–3x týdně. Dostatečnou dávku prospěšných látek obsažených v rybách vám dodají nejen hlavní rybí pokrmy, ale také rybí polévky. Čím je našemu organismu konzumace ryb prospěšná? 

  • Ryby obsahují důležité nenasycené mastné kyseliny omega–3.  
  • Rybí pokrmy jsouvýznamným potravinovým zdrojem vitaminu D, který potřebujeme pro správnou funkci imunitního systému.
  • V rybách se nachází vitamin A a minerály zinek, fosfor a selen. V menším množství nechybí ani vitaminy skupiny B. 
  • Díky přirozenému obsahu jódu prospívá konzumace ryb našemu nervovému systému a správné funkci štítné žlázy

Celý popis

Obchod Apetit