0

Přihlášení do mého Apetitu


Přihlášení


Nová registrace Zapomenuté heslo

Recepty s rukolou

Rukola je starodávná listová zelenina, jejíž pěstování začalo kolem 6. století. Má spoustu výživových hodnot a byla používána pro své léčivé vlastnosti v celé historii. Její popularita začala klesat kolem 19. a 20. století. Nyní se vrací zpět jako jedna z nejzdravějších potravin. Rukolu můžeme konzumovat syrovou i vařenou, můžeme ji dokonce nasekat a použít místo bylinek. Hodí se do zeleninového salátu, do sendvičů, na těstovinu i pizzu, ale také do polévek či k přípravě chutného pesta.

...

   
Rukola ve 100 g obsahuje 23,5 kalorií, 0,75 g tuků, 4 g sacharidů, 2,9 g vlákniny a 2,5 g bílkovin, lutein a betakaroten. Dále obsahuje vitamín A, B, C, E a K, z minerálních látek obsahuje draslík, vápník, fosfor, hořčík, sodík, železo, zinek, mangan, selen, měď, omega 3 a omega 6 kyseliny. Rukola zajišťuje rychlejší hojení, chrání zrak, podporuje zdravé trávení, detoxikuje organismus, posiluje imunitu, je protizánětlivá, udržuje zdravé těhotenství a může působit jako přírodní afrodiziakum.

Čtěte také: 


Celý popis

Obchod Apetit